sâmbătă, 15 septembrie 2012

Trofeul"Someşul" ediţia a II-a 7-9 septembrie

„Printre munţi şi printre creste, / Ne-am adunat ca-ntr-o poveste, / La sfârşit de săptămână, / Să petrecem cu voie bună.”
Acesta a fost motto-ul ce ne-a însufleţit paşii şi munca spre platoul Padiş – Glavoiu în weekendul ce tocmai a trecut. A fost mare sărbătoare deoarece Trofeul Someşul a ajuns la cea de a 2-a ediţie. Deşi puţini nostalgici din cauza vremii, care s-a încăpăţânat să ne supună unor temperaturi extreme noaptea, suntem totuşi bucuroşi ca şi anul aceasta am avut sprijinul necesar pentru a duce povestea mai departe.
Povestea a început  joi, când  voioşi si dupa un drum de neuitat cu maşina am ajuns la destinaţie. Proba nr 1: design-ul taberei(instalarea corturilor, steag, banner). Am fost foarte bucuroşi că l-am găsit pe nea Costi tot acolo, asa că ne-am aşezat de vecini.                 Vineri, după un somn odihnitor am făcut traseul de regularitate pentru a-l verifica şi a amplasa posturile cheie, postul 1 cu arbitru(PA) şi proba de alpinism în Poiana Ponor, postul 2 fără arbitru(PFA) la coborârea în Cetăţile Ponorului, PFA 3 în Dolina III, PA 4 la Balcoane, PFA 5 la Avenul Borţig, PFA 6, PA 7 la Piatra Galbenei, PFA 8 la Gheţarul de la Focul Viu, şi postul 9 cu arbitru pentru proba de orientare. Ziua de vineri s-a continuat aşteptând sosirea participanţilor care, deşi au întâmpinat unele dificultăţi din cauza infrastructurii, au văzut şi partea plină a paharului: revederea prietenilor, caldura focului şi gustul bun al pălincii. Am avut şi probe surpriză: instalarea corturilor la lumina lunii.
        După ce în timpul nopţii tabara a răsunat de cântece şi zâmbete, dimineaţa ne-a găsit cam somnuroşi şi înfriguraţi, dar pregătiţi pentru traseul de regularitate pe parcursul căruia au avut loc proba de alpinism, testul de zonă şi proba de orientare. Victorioşi sau nu , participanţii şi-au încercat îndemănarea şi forţa la alpinism, puterea minţii la testul de zona şi alergatul cu privirea la orientare.
Spre seară , sub atenta supraveghere a maiestrului bucătar Tibi am savurat două ceaune de „bob gulyas”, care ne-a redat energia consumată în timpul zilei. La proba de slideshow am aflat lucruri noi despre cluburile participante iar la cea de cultural am fost uimiti de abilitatile de observaţie a greşelilor, apogeul umorului şi buna dispoziţie pe care fiecare club s-a străduit să o emane.
       În timp ce chitara concura cu susurul apei şi şoaptele lemnelor ce ardeau, noi, organizatorii, încercam să facem lumină în clasamentul pe probe şi general. Suntem extrem de mulţumiţi de evoluţia echipelor, competiţia a fost acerbă.
Duminică a fost ziua cea mare, când cu zâmbete pe buze i-am premiat pe toţi pentru participarea şi implicarea în realizarea celei de a 2-a ediţii a Trofeului. Unii au primit diplome, alţii medalii, trofee şi premii, toate oferite din inima ca mulţumire pentru efortul depus. După ce Imnul Prieteniei a răsunat în tabăra nostră şi pozele au surprins fiecare moment, plecarea a fost cuvântul cheie. Fără voia noastră, a trebuit să părăsim platoul Padiş-Glavoiu deoarece tot ce e frumos se termină repede iar noi trebuia să facem loc altor turişti. Aşadar, ne-am întors la casele noastre, cu amintiri frumoase în suflet, cu prieteni noi şi cu  satisfacţia că am încercat şi reuşit să continuăm tradiţia punând la loc de cinste omenia, prietenia şi natura.
          Menţiuni speciale: MULŢUMIM  cluburilor participante:
  -A.T.E. DIANTHUS MEDIAŞ
  -STEAUA NORDULUI ARAD
  -DIANTHUSUL COCOŞULUI BAIA-SPRIE
    Cele mai sincere felicitări celui mai tânăr participant: Flavius Păştioi din Orăştie.
    Mulţumiri familiei Marchiş, vecinii noştri !!!
    Îi dorim însănătoşire grabnică lui Alin Roşca  şi pe viitor mai multă atenţie.
               Clasament :
Alpinism :1. C.E.T.M Albamont
               2. Dianthusul Cocoşului
Regularitate : 1. C.T. Creasta Cocoşului
Cultural :   1. Creasta Cocoşului
                2.C.E.T.M. Albamont
General :   1. Ursul Brun Oradea
                2. Dianthusul Cocoşului Baia-Sprie
                3. Creasta Cocoşului Baia-Mare
  Trofeul a fost câştigat de C.E.T.M. Albamont Alba-Iulia

Mulţumim sponsorilor şi colaboratorilor pentru acest eveniment:

- Magazinului de echipament montan DaVision din Turda,  http://davision.ro
-         Complexului turistic Boteşti-Câmpeni,
-         Întreprinderii familiale Costi,
-         Fam. Babcock din Vâlcea,
-         Fam. Opriş din Someş-Odorhei Sălaj,
-         Fam. Silaghi din Aluniş-Sălaj.
-         Tuturor membrilor Clubului de Turism Montan „Someşul” care s-au implicat în desfăşurarea acestui eveniment(Opriş Bianca, Prisecaru Mihai, Vintilă Petru, Ardelean Anca, Mărginean Sebastian & Hudea Cristina, Popa Carla, Kelemen Tiby, Leucea Răzvan & Avram Adina, Sim Adriana & Silviu, Oneţ Cristina. )

Au mai scris despre acest eveniment :